Tiltak for å fikse SPAM-filter for online-epostadresser
Har du online.no-epost? Telenor har forbedret SPAM-filteret, og noen mottakere kan derfor risikere å ikke få e-poster fra oss. Her får du hjelp til å ordne det.
Etter en periode der kunder med online.no-epost har blitt oversvømt av SPAM og søppelpost, har Telenor nå tatt grep. E-postsystemet er forbedret med et kraftig filter som stopper det meste av uønskede e-poster på vei til deg. I noen tilfeller opplever vi dessverre at det nye filteret også fanger e-poster som blir sendt fra postpensjonistene.no - og fra andre avsendere som mottakere faktisk ønsker å få e-poster fra.
Telenor har laget en veiledning på hva den enkelte bør gjøre for å ordne opp i dette. Dere finner veiledningen vedlagt denne saken, eller kan lese den ved å trykke her. Vi tar med noen punkter nedenfor på hva du bør gjøre for å få ordnet dette på en enkel og god måte.
Det er viktig å merke seg at endringer/innstillinger som skal gjøres IKKE kan gjøres via en smarttelefon, du trenger å bruke PC/Mac, i de fleste tilfeller går det også greit med nettbrett/iPad. Selv om du bruker andre e-postprogrammer (for eksempel Outlook) til å lese/sende e-post, må innstillingene gjøres på Telenor sin webmail. Start med å logge deg inn på Telenor sin nettside for webmail - online.no. Her må du oppgi e-postadresse. Husker du ikke passordet ditt, bruk "Glemt passord".
Innlogget på webmail vil du finne Innboks, men du ser også en mappe for Spam.
Se nøye gjennom e-poster som ligger i mappem Spam. Finner du e-poster her som du gjerne skulle hatt til din Innboks, kan du enkelt legge til avsenderen som "klarerte avsendere".
Gå til "Preferanser" (tannhjulet i venstre meny) og velg "Spam". Her kan du gjøre dine egne innstillinger. Pass på at "postpensjonistene.no" blir tilføyd under "Pålitelige avsendere". Her kan du også føye til konkrete e-postadresser som du vil sikre deg at du får gjennom alle e-poster fra, eksempel@online.no.
Lykke til!